söndag 23 oktober 2011

Aidan Turner - Sexigare och skickligare Irländare finns inte ;-)

Jag är fortfarande lite dissorgenterad men får gjort saker i rasande fart utan att blinka så nu börjar väl pillerna att gå åt rätt håll kan jag tänka det ända som är kvar är denna värk i högra knä och arm och axel som stör mig massor.Men det går bra att blogga för det, tar bara lite längre tid. Men nu över till bloggen idag.

Svar på gissningen från igår blir ju Aidan Turner som spelade Dante Gabriel Rossetti i Desperate Romantics  emot Samuel Barnett när han gestaltade John Millais och det var i den serien jag upptäckte de båda.


Aidan Turner Är som en frisk fläkt från Irland och kan gestalta svåra figurer på ett rafflande sätt och med den charm denne unga man så kan även en värsta vampyr bli sexig och en virrig konstnär med otrolig framfart och energi i vad han gör väldigt intressant. Han Aidan skall man bara uppleva i alla de filmer och serier han gjort för man får både ögon och öron godis på köpet + otroligt bra skådespel.


De mest sevärda är Alarm där han spelar Mal som även har svensk anknytning fast den är inspelad i Irland tror att 3 vänner har något med den filmen att göra till och med :-) sedan kan man ju se Hattie där han gestaltar John Schofield. Serier han är strålande i är Desperate Romantics som Dante Gabriel Rossetti och The Clinic där han spelar  Ruairi McGowan och en serie som jag skulle vilja ha hit som är mäkta populär i UK är Being Human där han spelar vampyren Mitchell som var det första jag köpte när jag kom till UK sist.


Lite av vad som finns på YouTube med honom.






















Skulle inte han vara en otrolig bra skådis att spela Michael Hutchence  om det kommer att göras en film om super bandet INXS ? jag tycker han vore den ända riktinge för den rollen.


Nu är det bara att vänta på The Hobbit där han spelar dvärgen Kili och han har en massa underbara arbetskamrater där som Richard Armitage som spelar dvärg ledaren Thorin Oakenshield och där våran store aktör Mikael Persbrandt spelar Beorn så dessa 2 The Hobbit filmer ser lovande ut när man bara ser vilka som är med i den.


Hans intressanta CV 

Eftersom jag redan har nämnt lite svenskt här så blir det en bra övergång till nästa veckas fina skådespelare vi har i vårat land Sverige så nästa vecka blir det Svenska favoriter jag har som har gjort bra ifrån sig enligt mig. Kan kanske vara kul för mina utländska läsare att få något nytt att titta på. Vi har ju mer än bara Alexander Skarsgård i detta land. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar