lördag 22 oktober 2011

Samuel Barnett - Upptäkten av en ny konstnär för mig John Millais som man fattat tycke till för både rolltolkaren och konsten.

Känner mig fortfarande dissorgenterad + den ihållande värken i min skriv arm + nu högra knät, så är det med mig. Men nu över till mitt bloggande.

Om man skall se både Richard Coyle och Samuel Barnett så är deras fina rollprestationer i Strange  han Samuel spelade  Doddington. Så svaret på gissningen i dag blir Samuel Barnett :-)



Samuel Barnett upptäckte jag i serien Desperate Romantics där han gestaltade en ljuvligt skön konstnär vid namn John Millais där jag blev både intresserad av Samuel som John och sökte på nätet efter djupare kunskap om de bägge och blev helt handfallen av Johns konst och de roller som Samuel presterat. Samuel bör komma fram lite mer i strålkastarljuset i omvärlden och inte bara i UK så detta är mitt lilla bidrag till detta att göra han mer känd här i Sverige i första hand men jag vet att jag har läsare från USA, Europa till Ryssland och även i Australien så det är bara för er att upptäcka honom också så varsågoda bara. :-) 


Samuel Barnett kan man se i småroller från hans tidiga rolltolkningar som i Coupling som Sex Shop Assistant och i The Inspector Lynley Mysteries som Brian Byrne i avsnittet Well Schooled in Murder. Men de bästa han gjort som man kan ha sett här i Sverige är ändå Desperate Romantics  som John Millais och i John Adams  som Thomas Adams och i Marple: The Mirror Crack'd from Side to Sid som Sergeant Tiddler. De han tycker är sevärt själv som bara gott än så länge i UK bara är Beautiful People  som Simon  men jag tycker han är minst lika bra i The History Boys som Posner och i Mrs. Henderson presenterar  som Paul som jag fått tag i när jag är i UK dit jag åker minst  1 gång per år :-)


Detta är vad jag tagit ut som det bästa som YouTube har om honom.









Det finns fler bara gå in dit och leta så kanske ni hittar ert bästa med honom ;-)






Hans väldigt förnäma CV


Att få jobba med honom vore något otroligt att få göra man kan ju alltid spela mamma, moster eller faster till honom i någon film ;-)


Vill ni följa honom på Twitter kan ni gärna göra det :-)

Då var dagens blogg avklarad och jag hoppas dagens man var intressant som jag själv tycker att han är och i morgon kommer en synnerligen bra arbetskamrat till Samuel så gissa vem det nu blir ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar