fredag 7 oktober 2011

Håkan Hagegård - Mozart Har alltid varit min favorit och Trollflöjten gjorde det inte sämre med Håkan som Papagena.

Idag blir det 2 bloggar om mina favoriter inom artisteri. Jag höll ju på att glömma min stora förälske som 15 åring i en operasångare Håkan Hagegård som jag var så förälskad i att jag ville bli ihop med honom.


Våran klass skulle på opera på Trollflöjten skriven av Wolfgang Amadeus Mozart och jag tyckte det var otroligt spännande för den musiken hade jag ju varit uppvuxen med. Väl där och musiken och föreställningen kom igång och så uppenbarade sig en man som jag blev riktigt hänförd av Håkan Hagegård där stor han och sjung och jag bara njöt av hans sång och hans underbara utseende och jag tänkte som 14-15 åring att den mannen vill jag bara ha. De visade föreställningen på TV sedan och där satt jag som förhäxad framför TV och riktigt trånade efter Håkan Hagegård.


Se här vad jag menar 






Jag gillar fortfarande Håkan Hagegård men kanske lite lugnare idag.

Då över till nästa blogg idag om en skådespelare som vi var inne på som tema denna vecka och som kommer att fortsätta i nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar